2012. április 6., péntek

A Dal 2012

Sziasztok! 

"Visszatérő cikk" témának az Eurovíziós Dalfesztivál 2012-es magyar nemzeti döntőjét választottam, de kicsit másképp. Most a saját véleményemet szeretném megosztani veletek a döntőbe jutó dalokról, és azokról akiket szívesen láttam volna Bakuban.

A sort egy nagyon kedves dallal kezdeném, amit azóta naponta meghallok a rádióban, ez pedig Heincz Gábor dala, a Learning to let go. Olyan dal, amit szívesen hallgat az ember, és amikor meghallja boldog. A másik ilyen dal Fábián Juli és Zoohacker közös szerzeménye, a Like a child. Ezt a két dalt a mai napig ismétlik a rádiók, és az emberben meg se fordul, hogy elkapcsolja.

 

Veres Mónika igazi dívaként énekelt a színpadon, de nem hinném, hogy jól jártunk volna vele. Igaz, hogy remek balladával indult, de annyi most az ilyen stílusú zene az Eurovízión, hogy elveszett volna a mezőnyben.

Tóth Gabi dala, igazából egyáltalán nem tetszett. Most már mondhatni "kedvelem", de nem örültem volna ha megnyeri a válogatót.

Gyurcsík Tibi dala egész dallamos, viszont szerintem nagyon unalmas. Mintha végig csak ugyanaz menne. Néha vannak benne olyan részek ahol igazán kitudna törni, de olyan mintha valami visszafogná.

Caramel igazán odatette magát. Király dal, mint ahogy ezt már tőle megszokhattuk az évek alatt.


Kit, vagy kiket hiányoltam a döntőből?
Egyszerű a válasz. Talán a legnagyobb csalódás Kállay Saunders András kiesése volt, remek dal és remek előadó veszett el. Egy győzni tudó dalt ejtett ki a zsűri (és a közönség).


Kit láttam volna legszívesebben Bakuban?
Gondolkodás nélkül a Király testvéreket. Olyan show-t mutattak be -ezen a kis magyar szintű színpadon- amit akár a nagy Eurovízióson is eltudtam volna képzelni. Gyönyörű és felejthetetlen hang. Az untried-ot mai napig szeretem, és szívesen hallgatom. Úgy gondolom velük -akár- nyerhettünk is volna, de ez már sajna nem lehetséges...



A fő kérdés ami foglalkoztathat mindenkit, hogy mi a véleményem a győztesről, a Compact Disco-ról. Hát... az nem kérdés hogy jó dal-e, de szerintem nem a legjobb választás volt. Igazából két esélyes lehet.

És a végére, hogy kire küldtem szavazatot? Ahogy elkezdődött a műsor, már nyúltam is a telefonomért, hogy szavazzak az Untried-re. Remélem tetszett a "visszatérésem" :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése